אוגוסט 18, 2019


כשאני מסתובבת בתערוכות בעולם אז מתאפשרת עבורי פניות ממקום אחר... אני עוצרת לרגע ממירוץ החיים ואני לגמרי בסטייט אחר ( כן כן אני עסוקה וכל כולי בפרויקט לשמו התכנסתי😉) ועדיין השקט הזה מאפשר לי גם לזקק תובנות ומחשבות ממרחק 😊 וזה משמעותי.
מכירים את זה שממש חשוב לכם כהורים משמעותיים שהדברים יקרו כמו שלדעתכם נכון. ואז בד״כ הילד מסרב לשתף פעולה שלא לומר מתעוררת אצלו התנגדות קשה 😫 ומה אז קורה לנו כהורים? אנחנו, נכון מאוד מנסים לשכנע אותו שככה נכון ובלה בלה בלה ( זה בדיוק מה שהוא שומע כשאנחנו ״חופרים״ ו״חופרים״) ומחכים לרגע שהוא יתעשת ויבין ... והרגע הזה אוווווף לא קורה.
ואז אנחנו מתחילים לתייג אותו אצלנו בראש הוא דחיין, היא עצלנית ואנחנו מפספסים את הנקודה המשמעותית שקורית לילדינו בראשם המהממםם
כן כן זה נכון וזה לא נגדנו וזה בעד עצמם
וחשוב להם להגן על עמדתם גם אם עמוק ב-❤️ הם אפילו יודעים שאנחנו צודקים.
וכן ...חשוב להם ללמוד ולהצליח במבחן
וגם הם יודעים שאנחנו לא עובדים בחברת חשמל כשהם יוצאים מחדרם והאור דולק ...וכן גם לה לא הכי נעים שהבגדים זרוקים על הרצפה ובעצם הארון סתם תופס מקום כי ממילא כל הבגדים מחוצה לו.
הבנתם נכון?! וכן זה קורה במשפחות הכי טובות ואנחנו לא מיוחדים 😫
אז מה בכל זאת חדשות ההבדל ... הבנתי שזה שאני וגם הוא חופרים זה לא באמת מקדם אותנו וחשוב לחפש ולמצוא את החיבור למוטיבציה הפנימית וכן איומים וגם חפירות הם ביג נו נו למוטיבציה הפנימית הזאת.
הרי היא לא באמת עצלנית וכן חשוב לה להצליח במבחן ובטח שהיא ממש אבל ממש רוצה לרזות ואז הבנתי שכשהיא, הוא ואפילו אנחנו כמבוגרים רוצים שינוי ולא מצליחים ליישמו זה כי אנחנו יכולים לטעון בעד וגם נגד השינוי ממש באותו זמן נתון ...תקראו לזה קונפליקט ואפשר גם אמביוולנטיות ופה הבשורה, ככל שאני בקול הפנימי אטען לעצמי בעד השינוי הסיכוי שהוא יקרה גדול וההיפך הוא הנכון ...
אז איך בכל זאת אגרום לו ואפילו לה להתחבר לקול הפנימי כי היי גמאני בן אדם וכאדם אני יצור תגובתי והתנהגויות במיוחד לא רצויות ״מפעילים״ אותי שלא לדבר על מחרפנים אותי ממש.
אז מומלץ קודם לנשום נשימות עמוקות כאלה טובות
וגם לרדת מהעץ שטיפסנו עליו כיודעי דבר ומוסמכים
וכן להפסיק גם שקשה לתת עצה (אלא אם התבקשנו לה) והכי חמור להפסיק לנסות לשכנע אותו ואותה בצדקתנו.
בעיניי, הכי חשוב ומשמעותי זה קודם להבין שגם שהיא או הוא גם תגובתיים בדיוק כמונו...וכשאנחנו מתאמצים לכפות את דעתנו ולדחוק לפינה אנחנו מקלקלים להם את החיבור לקול הפנימי שלהם למוטיבציה הפנימית שלהם.
וכן .. בדרך אנחנו גם הורסים את היחסים ( וזה לפוסט אחר...).
אז במקום לחפור פשוט תשאלו שאלות כמו ...
מה את רוצה ?
איך אתה רוצה ?
איזה תעודה את רוצה ?
למה חשוב לך לרזות?
למה זה חשוב לך ? או למה את רוצה את מה שאת רוצה ?
ואיך , איך אתה מתכוון לעשות את זה?
תסמכו עליהם שהם ממש יודעים וגם יש להם שיקול דעת 😊
חפרתי😉 ואתם, הבנתם נכון ?!
שלכם,
ויק
וכן מקסים פה התמונה צולמה היכן שההשראה נוצרה ב- Piazza Garibaldi ❤️

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה