ינואר 01, 2015

שנה חדשה בפתח

שנה חדשה בפתח......כן כן ... כבר 2015 הזמן עובר ומהר ...
בעיניי זה בהחלט זמן מוצלח יותר בו כדאי וחשוב לעצור ולעשות חשיבה מחודשת. זמן בו נבדוק באיזה מקום בחיים אנחנו צריכים כוונון, דיוק או אפילו בחירה מחודשת, שינוי או הערכות מחדש בכל תחומי החיים.  כל דבר שיכול לתמוך בהמשך חיים מוצלחים, משגשגים מלאי עשייה, צמיחה והתפתחות.

רבים מאיתנו נכנסים למסלול חיים שהופך עם הזמן למשהו מובן מאליו, משהו שהופך להיות לחלק מאיתנו כאילו "ככה זה ואין אחרת"… המוח שלנו כבר פועל בכיוון מסוים ונע בכיוון אחד.
לרוב אנחנו אפילו לא מעלים בדעתנו לעצור ולעשות חשיבה מחדש, הערכות מחדש .

אז למה רובנו לא עוצרים ובוחרים מחדש?

אולי כי זה פשוט לא עולה על דעתנו? אנחנו כל כך עסוקים במירוץ, בהישרדות, בפרטים של חיי היום יום ואנחנו לא מסוגלים לעצור ולחשוב מרוב העומס שאנחנו נתונים בו.

אולי אנחנו נמצאים בשגרת חיים שהתרגלנו אליה ואנחנו פשוט צפים שם ללא תנועה משמעותית.

אולי אנחנו לא חושבים שמגיע לנו לבחור או שאנחנו מסוגלים לבחור…

או שאולי אנחנו לא עוצרים ובוחרים מחדש מתוך פחד… וממה בעצם אנחנו מפחדים? אולי אנחנו מפחדים מעצמנו? מהשאלות הקשות שיעלו אם נעצור ונחשוב על הדברים? ואולי אנחנו עוד יותר מפחדים מהתשובות??? אולי אנחנו מפחדים שאם יעלו התשובות, לא נוכל לברוח מהשינוי? והרי לרובנו שינוי זה דבר מפחיד, זה ללכת אל הלא נודע…

מישהי אמרה לי פעם בתקופה קשה בחייה "אני מפחדת לגעת בדברים ולפתוח אותם כי אז אשחרר את כל השדים  מהבקבוק". ונשאלת השאלה האם מצב בו השדים הללו כלואים זמן רב מידי בבקבוק לא מסוכן יותר? אולי אם השדים יהיו כלואים זמן רב מידי בתוך הבקבוק, ייתכן שהבקבוק לא יחזיק מעמד והוא יתנפץ לנו בין הידיים? ואולי אז הפיצוץ יהיה לגמרי לא מבוקר וגם יותיר אחריו פצועים רבים מהרסיסים???

אני מזמינה אתכם לקראת השנה החדשה לשאול את עצמכם שאלות (גם אם הן קשות).. אולי אם תשאלו מספיק לאט ומספיק בזהירות, מתוך קשב פנימי עמוק, תצליחו "לפתוח את הבקבוק" בעדינות, ולשחרר מתוכו את השדים באופן מבוקר. ואולי… רק אולי תגלו שאותם שדים שכל כך חששתם מהם כבר לא ייראו לכם כל כך מפחידים ומסוכנים כמו שחשבתם…

זאת בהחלט הזדמנות מצוינת לעצור ולבדוק מה מקור הפחדים שלנו (שלרוב הם לא רציונליים, אך בהחלט שולטים ומנהלים אותנו).
להתבונן בהם,בפחדים,  לבדוק אם הם רלוונטיים (לרוב הפחדים שלנו מתבססים על אמונות עתיקות שאימצנו לנו במהלך החיים אולי אפילו על מיתוסים שעברו אלינו בהעברה בין דורית).
 ברגע שנסתכל על מקור הפחד, נבין אותו ונתחיל לעבוד איתו אולי אפילו נצליח להתיידד איתו , והשינוי יגיע ממילא…

בכל אופן חשוב להבין, שכאשר אנחנו "פותחים את הבקבוק" בצורה מבוקרת, אנחנו יכולים להתרגל לתובנות החדשות שלנו בקצב המתאים לנו וכך יכול להיווצר עוד ועוד מקום לתובנות נוספות שיצוצו עם הזמן.

אז אני בוחרת לראות גם בפתיחת שנה זו הבאה עלינו לטובה, הזדמנות להתבוננות, לאוורור, לבחירה מחדש. זמן בו אפשר:

להאט
לבחון דברים לעומק, לבדוק האם אנחנו נעים במסלול שהוא נכון לנו… באיזה דרך אנחנו צועדים עכשיו ?
באיזה דרך היינו רוצים לצעוד ?
מה יאפשר לנו לצעוד בדרך הרצויה לנו ?


אז מאחלת לכם מעומק הלב לעצור מידי פעם , להתבונן ולתת לעצמכם את המתנה הנפלאה והכ"כ משמעותית הזו של שינוי מתוך בחירה מודעת מהלב.

שנה טובה!
שלכם ,
ויק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה