אפריל 08, 2013

אז ... מה הסיפור שלך ?

אם נחשוב לרגע, כולנו מספרים סיפורים בכל יום ועל כל דבר.
אנו מספרים סיפורים לבני הזוג שלנו ,לחברים שלנו, לקולגות שלנו, לילדים וכו'..
אנו מספרים את הסיפור של איך הכרנו, איך היה היום שלנו בעבודה ,איך הקמנו את העסק שלנו ועוד. הסיפור הוא שעושה את ההבדל, הוא הופך את העובדות למעניינות.
ה"סיפור" שאנחנו מספרים לעצמנו על מה שקרה הוא זה שמשפיע על חיינו : בסיפור שאני סיפרתי לעצמי, הייתי פרפקציוניסטית שאינה מתפשרת , מחפשת תמיד את המושלם ,כי פחות ממושלם זה ממש לא שווה ,ומושלם = הצלחה !
אם התוצאה שהתקבלה אינה תאמה את הציפיות הכ"כ גבוהות שלי ,אז לא רק שזה לא שווה אלא , זה כשלון !
מיותר לספר לכם , שההתייסרות בחיי הייתה רבה . רוב הזמן לא ממש הייתי מרוצה מעצמי מההישגים שלי . ותמיד תמיד בדיעבד כמובן ,חשבתי שאפשר היה לעשות יותר טוב , להגיע לתוצאות מושלמות ו....
לא הסכמתי לקבל ש- מושלם-  אין ! 
כשנחשפתי לעולם האימון בכלל ולשיטת ה- NLP  בפרט, הבנתי שמדובר בסיפור שסיפרתי לעצמי. שכל קשר בינו למציאות מקרי בהחלט :-)  ואם כך הדבר, הרי שיש לי אפשרות לערוך את העלילה ולתת הנחיות מחדש.
אז לאחר עריכה שביצעתי בסיפור שלי ,אינני מחפשת אחר ה-מושלמות בכל דבר שאני עושה, הבנתי שכל השנים בחיפושיי אחרי המושלם בעצם פעלתי באופן מושלם להשיג את התוצאה שקיבלתי והתוצאה לא אכזבה חוויתי בעיקר התייסרות ,חוסר שביעות רצון מעצמי והתקדמותי ובכלל המון שיפוטיות ורצף של חוויות מייאשות .היום אני יודעת ומאמינה שבכל זמן נתון תמיד יש 3 אפשרויות בחירה וכל בחירה שנעשתה היא תמיד הטובה ביותר באותו רגע ספציפי נתון . כך שלהסתכל בדיעבד כשמשתנים נוספים התבהרו זאת לא ממש חוכמה גדולה כי הרי בסיטואציה ההיא שכבר קרתה התמונה לא הייתה בהירה במלואה ולכן הבחירה ההיא הייתה הטובה ביותר עבורי .
השינוי המאוד משמעותי הזה בתפיסה , בגישה , במחשבה ובהבנה אפשר לי לעבור שינוי מהותי עם עצמי.
אז... איזה "סיפורים" אתם מספרים לעצמכם ? האם הסיפורים הללו מעצימים את היכולות והמשאבים הנפלאים שיש בכם , האם הם מקדמים אתכם או אולי הם "תוקעים" אתכם בתחומי החיים השונים ?
אז מה הסיפור שלך?
ואיך ישתנה הסיפור ,כאשר ישתנה בו פרט אחד קטן? האם השינוי הזה יקדם אתכם ?
מזמינה אתכם לפגישה , וביחד נחקור את הסיפור הקיים ונבנה יחד סיפור מקדם ויעיל יותר .
שלכם ,
ויק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה