פברואר 14, 2013

מזל טוב ! עסק חדש נולד

מזל טוב , פתחתם עסק חדש בתחום שאתם אוהבים ! מרוגשים ? מפחדים? יש אנרגיות ? המון מוטיבציה
ועדיין איך יגיעו לקוחות ?
שיווק הוא תהליך אסטרטגי , המחייב חשיבה ותכנון לזמן ארוך .
לעומת זאת מכירה, היא ביצוע תהליך שכנוע ללקוח פוטנציאלי ויחד עם זאת, כדאי לזכור כי פעולת מכירה מוצלחת , מכניסה כסף לעסק !

לפני שרותמים את הסוסים לעגלה חשוב שנקדיש זמן לתהליך המיתוג.
תהליך כ"כ חשוב שבלעדיו קשה ואפילו עדיף לא להתחיל.

נפנה תחילה למיתוג הפנימי – בתהליך זה נחליט מהם הערכים שמניעים אותנו בעסק החדש, מה החזון , מה המטרה שלי . מהי הבשורה החדשה שאותה ארצה להפיץ .

לאחר שהגדרנו מטרות , יעדים , ערכים , חזון ופעולות אותם נצטרך לבצע .

נפנה למיתוג חיצוני – כאן החשיבה קצת שונה . אם במיתוג הפנימי חשבנו מהפנים והחוצה . כאן התהליך הפוך , נחשוב מעיניו של הלקוח – מה ארצה לשדר ללקוח ? איזה מסר יועבר ללקוח – איך הלקוח יתפוס אותי, הכוונה לרושם ראשוני שיתקבל כשאציג כרטיס ביקור ,פולדר , אריזת מוצר או כל דבר אחר ויזואלי . באיזה צבעים אבחר להשתמש (לצבעים משמעות חשובה בהעברת מסרים ).

מיתוג חיצוני בעצם , הוא פועל יוצא של מיתוג פנימי ולכן חשוב שתהיה הלימה בין מה שאני רוצה לשדר לבין מה שאני משדר בפועל .

מעבר לעזרים טכנולוגיים כמו עמוד אוהדים בפייסבוק , בלוג, אתר יפה ומושקע . חשוב מאוד להדגיש את המומחיות שלכם . כשאנחנו מיוחדים ומומחים בתחום מסוים , אנחנו בעצם מבדלים עצמנו מאחרים בכך שאנחנו לא דומים .... כדאי לבחור בנישה בה אני מומחה וטוב .זה יגרום ליתרון יחסי .

כמו תינוק כך גם עסק, כשהוא נולד הוא קטן ... ולכן כדאי לבחון ולבחור את אמצעי השיווק הרלבנטיים והמתאימים ביותר לעסק שלנו . הסיכוי שנלך להציג בתערוכה עם פתיחת העסק קטן מאוד. עדיין , יש דברים רבים שניתן לעשות כדי לקדם את העסק ולהעלות אותו למודעות ולאוויר : מפגשי נטוורקינג, פרסום בפייסבוק / גוגל (בעלויות יחסית נמוכות ), כתיבת מאמרים , דפי נחיתה שמניעים לפעולה , סרטונים , רשתות חברתיות וכל דבר שיקדם את העסק .

הדרך שאנו ממצבים ומציגים את עצמנו – התדמית שאותה נבחר, להציג כלפי חוץ מעבר ל"מה" חשוב שנשים דגש על "איך", ובעזרת אילו כלים אנו מציגים את עצמנו.

 המיתוג האישי במפגשים ובכנסים מתחיל מהנראות: הלבוש, אופן הדיבור והרהיטות, כרטיס ביקור, דרך ההתנהלות.

 נטוורקינג הינה מיומנות –שניתן ללמוד ולהטמיע . זהו הליך מתמשך של בניה, פיתוח ותחזוקת רשת קשרים שבסיסה היא תועלת אמיתית, גלויה לכל הצדדים.
 הנטוורקינג מתקיים בין ידידות לעסקים: וכדאי להתנהל בו בחוכמה.

1. תגלו עניין אמיתי וכנה באחרים, במה שהם עושים, בצרכים וברצונות.
 2. תפעלו ביעילות והדדיות: לפעול להביא קשרים ולייצר ערך למי שאתם פוגשים, תנסו לסייע למי שתוכלו במסגרת הנטוורקינג שלכם, זה ייצור לכם שם של אנשים יעילים, נדיבים ובעלי השפעה.
3. לאירועים עסקיים: הגיעו מוכנים – לבושים בהתאם, מצוידים בכרטיסי ביקור. רצוי להגיע מוקדם כדי ללמוד את הקהל והאווירה ולמפות את המשתתפים.
 4. היו נדיבים -תתמקדו בלהציע את עזרתכם ולא בלבקש עזרה, ההדדיות כבר תגיע.
 5. השאירו את ה"בחוץ" בחוץ - היכנסו עם חיוך ושמחת חיים. תשדרו אופטימיות, חיוניות ואווירה חיובית, אל תשעממו אחרים .
 6. תשקיעו, תיצרו מערכות יחסים ואמון ולאחר שאלה נוצרו ספרו על העסק שלכם.
 7.חשוב לזכור כמה שיותר פרטים על האדם שמנגד.
 8. הכרת תודה למי שעזר לנו בלי קשר לתוצאה .
 9. דברו פחות, הקשיבו יותר, התרכזו במי שמדבר, שמרו איתו על קשר עין.
 10.חשוב לבצע FOLLOW-UP לאחר שקשר חדש נולד .

השאלה שמנחה אותי בעסק היא : "איך זה מקדם אותי " ?
כולנו מכירים את מודל SWOT המוכר והידוע . אם נקדיש לו זמן נוכל בהחלט לבחון ולבדל את העסק שלנו קצת יותר והאמינו לי , זה בהחלט יכול לקדם.

Strengths– חוזקות – מהם הגורמים המייחדים את העסק , מה מיוחד בעסק שלך ?
(מלבד העובדה שהוא שלך ). החוזקות כוללות את כל המשאבים הייחודיים , ידע , מומחיות ויכולות הארגון .
 Weaknesses- חולשות – הגורמים שמחלישים אותך ביחס לסביבה החיצונית .

Opportunities- הזדמנויות – כוללות את השינויים המתרחשים בסביבה החיצונית של הארגון. (חשוב שנחפש הזדמנויות , נישאר קשובים ו"פתוחים" לסביבה).

Threats- איומים – מצבים בסביבה החיצונית שעלולים להזיק לעסק . כמו בהזדמנויות כך גם באיומים , נבדוק מה קורה בסביבה החיצונית ואצל המתחרים . נבחן לדוגמה מה הדבר שאנו מייצרים והלקוחות כבר לא צריכים .

בהצלחה !

שלכם ,
ויק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה