פברואר 25, 2013

משוב והעצמה ככלי ניהולי


כיצד "תאתגר" את העובדים שלך ותגרום להם לעבוד מתוך מוטיבציה פנימית, מחויבים ומחויכים, ככאלה שתורמים לארגון את מיטב מרצם וכישוריהם? כיצד תהיה מאמן ומנטור של עובדיך ?

כידוע לכולם, המשאב החשוב ביותר של כל ארגון הוא המשאב האנושי. הוא זה שיכול להצעיד ארגון קדימה בדרך להצלחה .

כמלווה ויועצת לארגונים אני מאמינה בכל ליבי שהסוד טמון גם בשיפור התקשורת הבינאישית ויצירת סביבת עבודה תומכת ומפרה , אלה מביאים בד"כ לעלייה בתפוקה ולאיכות חיי העובד בארגון .

בסביבה העסקית המפותחת כיום, ידוע שאנשים רבים שואפים שתהיה לעבודתם משמעות, עניין ותוכן.
עובדים רוצים להרגיש חלק מתהליך גדול ויצירתי, וכמובן רוצים להשפיע ,לתרום ,להרגיש שייכים ושהמנהלים הממונים מעריכים את עבודתם.
יצירת מחויבות אישית , הגדלת מעורבות העובדים ,יצירת סביבה לשיתוף פעולה וחלוקת מידע וידע, עידוד העובד ליצירתיות באמצעות העלאת רעיונות חדשים להשגת מטרות , הכרה בהישג ובתרומה ועידוד להמשיך.
כל אלה ועוד גורמים לאיכות חיים ושימור לאורך זמן של עובדים בארגון .

מעצם היותנו יצורים חברתיים חשוב לנו לדעת מה אחרים חושבים עלינו ובטח ובטח מה הממונים עלינו חושבים עלינו לכן , השימוש במשוב ככלי עבודה ניהולי הינו חשוב ומשמעותי .


ומה בשיחת המשוב ? האם בשיטת הסנדביץ' הידועה (טוב , טעון שיפור , טוב ) או אולי, שיחת משוב כדיאלוג אמיתי בין 2 אנשים שלהם מטרה משותפת והשיחה היא כלי נוסף לקידום המטרה.

כאשר שיחת המשוב מכבדת ובגובה העיניים מתאפשר שיח רגשי הגורם להיכרות נוספת.בד"כ החוויה ממפגש כזה משמעותית ועמוקה .

במפגש משוב והערכה חשוב תמיד לזכור שלכל אחד האמת שלו , והאמת היא סובייקטיבית כיוון שהיא מתבססת על פרשנות שלנו את המציאות מתוך עולמנו שלנו . חשוב ליצור דיאלוג מתוך הפרשנויות השונות ולא לנסות ולהוכיח כי אנו צודקים , דבר שיגרום למתח ותסכול .

חשוב לזכור שכמו שאנו חושבים ומפרשים את המציאות מתוך עולמנו הפנימי כך גם בעניין הנחת כוונות, איננו יודעים את כוונת האחר ולכן איננו יכולים להניח הנחות ולהסיק מסקנות ולכן , כדאי שנברר את כוונת האחר באמצעות תשאול המבוסס על פתיחות ויחסי אמון .

במשוב כמנהלים אנו נדרשים למס' דברים חשובים והם :

·    הקשבה – נדרשת הקשבה אמיתית ומכבדת המלווה באמפטיה ובשיקוף הנאמר.

·    מה היה טוב ומה הייתי עושה אחרת – העצמת העובד ומשוב חיובי על הנעשה והתמקדות בנקודות לשיפור בראייה לעתיד .

חשוב שהמשוב יהיה ענייני ומקדם מטרה



באמצעות המשוב והעצמה, אנו מעבירים לעובד מסר ברור שאנו מאמינים ביכולותיו , בכישרונותיו ובפוטנציאל הגלום בו, משדרים שביעות רצון, מעודדים את העובד ליוזמות וחשיבה יצירתית , לשפר ולהשפיע על תוצאות הארגון.


העצמה מחזקת את האחריות, תחושת השייכות ותפקוד העובד

שלכם ,
ויק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה